Własny silnik graficzny. Część I: podstawy śledzenia promieni.

30.11.2010 - Robert Kraus
TrudnośćTrudnośćTrudnośćTrudność

Część I    Część II    Część III    Część IV   

Czym będziemy się zajmować?

Silnik graficzny to program, który potrafi wykonać "fotografię" wirtualnej, trójwymiarowej sceny. Przy jego pomocy można generować pojedyncze obrazy sceny, układać z tych obrazów animację oraz poruszać się po scenie w sposób interaktywny. Dowiemy się jak tworzyć takie programy w oparciu o śledzenie promieni (ang. ray tracing). Dlaczego metody śledzenia promieni? Dlatego, że są one w stanie generować obrazy bardzo wysokiej jakości (wręcz fotograficznej).

Zaczniemy od najprostszego algorytmu bazującego na technice śledzenia promieni zwanego metodą Whitteda (ang. Whitted-style ray tracing) i przy jej pomocy stworzymy program od podstaw, który będzie generował obrazy takie jak na poniższych ilustracjach. Wszystko co będzie odpowiadało za tworzenie obrazu (rendering) będzie napisane przez nas od zera.

W kolejnych częściach artykułu będziemy stopniowo rozwijać nasz program dążąc do jakości obrazu jaką zapewniają profesjonale silniki graficzne. Poniżej linki do galerii obrazów kilku zaawansowanych programów bazujących na śledzeniu promieni.
     1) POV-Ray
     2) Sunflow
     3) Maxwell Render
     4) Indigo Renderer
     5) Mental Ray

5
Twoja ocena: Brak Ocena: 5 (5 ocen)

Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny

design: rafalpolito.com