Gra sterowana kamerą - pomaluj płot
19.05.2013 - Filip Mróz
Sterowanie w grach zwykle odbywa się za pomocą klawiatury i myszy. Można jednak wykorzystać do tego obraz z kamery, tak jak robi to KINECT. W tym artykule samodzielnie napiszemy grę, używającą zwykłej kamerki, w której własnymi rękami pomalujemy wirtualny płot. Przykładowa rozgrywka w naszej grze "Malowanie płotu"Pomysł, żeby wykorzystywać obraz z kamery jako kontroler, nie jest nowy. Od dłuższego czasu jest on wykorzystywany w niektórych konsolach (np. EyeToy dla PlayStation). Zawsze jest to miła odmiana, zwłaszcza gdy w grze uczestniczy parę osób. W tym artykule zajmiemy się implementacją prostej gry takiego typu. Nasza gra będzie polegała na malowaniu wirtualnego płotu. Pędzlem (wskaźnikiem) będzie dowolny przedmiot o wyróżniającym się, wcześniej wyznaczonym kolorze. Celem gracza będzie zamalowanie jak największej części płotu w wyznaczonym czasie. Najpierw napiszemy wersję dla jednego gracza, a następnie dodamy drugiego, malującego drugi płot. Wykorzystamy do tego celu jedną kamerę i oprzemy się na prostych technikach przetwarzania obrazu. Jak zawsze w przypadku wykorzystania tych technik wymagane będzie dobre oświetlenie, by szumy były jak najmniejsze. Ważnym jest zadbanie również o to, żeby pędzel (wskaźnik, którym będziemy "malować" płot) odróżniał się od tła. Dla zainteresowanych lub poszukujących dodatkowych objaśnień polecam artykuł Domowe efekty specjalne - podmiana tła, w którym wykorzystujemy tą samą bibliotekę oraz bardzo podobne pomysły.
(2 ocen) |
Copyright © 2008-2010 Wrocławski Portal Informatyczny
design: rafalpolito.com